سفارش تبلیغ
صبا ویژن

وقت سفارت آلمان فوری |نکات مهم برای درخواست ویزای آلمان

- سفارت آلمان تلاش می کند ورود به باجه ها را، به ویژه در ماه های تابستان، هرچه سریع تر و در کوتاه ترین زمان ممکن انجام دهد. بنابراین توجه نمایید که ورود به بخش باجه ها رأس ساعت اعلام شده صورت خواهد گرفت. حضور زود هنگام شما باعث انتظار در جلوی درب سفارت و حضور دیر هنگام باعث ابطال وقت گرفته شده می گردد.

- در برنامه ریزی مسافرت خود به این زمان بندی ها توجه نمایید.در فصل تابستان (ماه می تا اکتبر) و نیز ایام نوروز، امکان دارد که تعیین وقت چند هفته به طول بیانجامد. علاوه بر این حدود 14 روز نیز بررسی تقاضای درخواست شما جهت دریافت ویزای شنگن زمان می برد. 

- هنگام ارایه درخواست ویزا باید تمام مدارک به طور کامل تکمیل شده و تمام گواهی ها ارایه داده شود. کمبود مدارک می تواند موجب رد درخواست شود.

- برای درخواست کنندگان زیر 16 سال الزامی است که هر دو نفر از والدین یا قیمین فرم درخواست را امضا کنند.

- برگه های راهنمای سفارت را به دقت مطالعه فرمایید، پیش از آن که در تاریخ تعیین شده مراجعه نمایید، یک بار برگه های راهنما را مطالعه فرمایید تا از تغییرات احتمالی آگاه شوید.

- قبل از روز تعیین شده هیچ مدرکی (به طور مثال دعوت نامه) را برای سفارت ارسال نفرمایید.

- توجه داشته باشید مقابل ساختمان سفارت و در کوچه های اطراف آن افرادی هستند که به شما پیشنهاد انجام کارهای ویزا را می دهند.سفارت مایل است متذکر شود که این افراد که گاهی ادعا می کنند با سفارت همکاری دارند، هیچ ارتباطی با سفارت ندارند.

- چنانچه مدارک جعلی و یا دستکاری شده ارایه دهید، برای شما ویزا صادر نشده و مدت طولانی هم هیچ ویزای شنگنی برای شما صادر نخواهد شد.

- همسران و فرزندان خردسال اتباع آلمانی و شهروندان اتحادیه اروپا که در ایران زندگی می کنند برای درخواست ویزای شنگن نیاز به تعیین وقت ندارند. آنها با نشان دادن گذرنامه خود و مدارک لازم اجازه ورود می یابند.

- در صورت عدم مراجعه در موعد مقرر، سفارت این حق را برای خود محفوظ می دارد که سیستم وقت را به مدت شش ماه برای متقاضی مربوطه مسدود نماید.

- جهت جلوگیری از سوء استفاده های احتمالی، هر شخص فقط قادر به گرفتن یک وقت می باشد. گرفتن وقت مجدد تنها پس از گذشت یک ماه امکان پذیر است.

- عدم کامل بودن مدارک می تواند باعث عدم پذیرش و یا رد درخواست شما گردد. مدارک ذکر شده در برگه های راهنما را حتی در صورت داشتن سفرهای متعدد نیز باید ارائه نمائید. از این رو هم اکنون و قبل از مراجعه، برگه های راهنمای صدور ویزا، موجود در سایت اینترنتی سفارت را جهت اطلاع از مدارک مورد نیاز برای درخواست ویزا و تغییرات احتمالی در مراحل اخذ ویزا، به دقت مطالعه نمایید.